FANDOM

PL Broken-heartedHQ.png Tämä artikkeli on tynkä. Voit auttaa Assassin's Creed Wikiä laajentamalla artikkelia.
ACR Altair Render2.png
Altaïr ibn-La'Ahad (1165 - 1257) oli Syyrialainen Levanttilaisen Salamurhaaja Järjestön jäsen ja toimi heidän Mentori vuodesta 1191 kuolemaansa saakka vuonna 1257. Toimiessaan Mentorina Altaïr teki useita löytöjä ja keksintöjä, jotka auttoivat järjestön edistyksessä. Hänen johtajuutensa auttoi Salamurhaajia leviämään Vanhaan Maailmaan.

Kasvatettu Salamurhaajaksi syntymästään lähtien, Altaïrista tuli mestari 25 vuoden iässä ja oli nuorin joka ikinä saavutti tämän tason. Hän epäonnistui saamaan Edenin Omenan Robert de Sablélta elokuussa 1191 ha jatkuvasti antoi Temppeliherrojen hyökätä Masyafin kaupunkiin, joka oli Salamurhaajien tukikohta. Tämän taki hänet alennettiin takaisin noviisiksi ja lähetettiin pelastustehtävään.

Tehtävänään yhdeksän henkilön kuolemat, jotka hänen tietämättään, olivat Temppeliherroja Järjestön Pyhässä Maassa, hän aloitti tehtävän muuttaakseen tapansa ja pelasteekseen Valtakunnan korruptiostaan. Tehtävän aikana kuitenkin Altaïr sai selville paljon pahemmasta juonesta kuin hän alunperin luuli. Saattaessaan tehtävänsä päätökseen, hän myös puhdisti Järjestön sen petturi johtajasta Al Mualimista. Hänestä sen jälkeen tuli Mentori, vieden Salamurhaajia uuteen salailevampaan suuntaan.

Omena kädessään, hän muutti miten hänen Järjestön jäsenet elävät, kirjoittaen yksityiskohdat ylös Codexiin, jotta Järjestön tulevat sukupolvet voisivat lukea ne. Altaïrin haave oli Salamurjaajien Järjestöstä oli että he leviäisivät ympäri maailmaa, eläen ihmisten keskellä ja hän alkoi perustaa monia Salamurjaaja Kiltoja ollessaan Mentori. Matkoillaan Altaïr vahvisti Jäsjestöään, pysäyttäen monet Temppeliherrojen juonet vuosien varrella, kuten myös pysäyttäen Tšingis-kaanin armottoman marssin. Hän on Desmond Milesin esi-isä äidin puolelta.

Ympäri Wikian verkkoa
Hae mainospaikkaa

Satunnainen wiki